FRoffice Coworking alaprajz

Fontos szempontok Coworking Iroda választásához – első rész

Mik a legfontosabb szempontok coworking iroda kiválasztásakor? Pár tippet osztunk meg Veletek két részben, hogy olyan közösségi irodát tudjatok választani, amelyek számodra a legmegfelelőbbek! Ez itt az első rész.

Szabadúszó vagy? Elég a home office-ból? Startuppodnak keresel helyet, vagy akár cégednek új alternatívát a hagyományos iroda helyett? A válasz: coworking.

A világban a közösségi irodák száma fél évtized alatt több mint évi 200%-al növekedett. Ma már több mint két millióan dolgoznak coworkinben.

Minél többen dolgoznak közösségi irodából, annál nagyobb lesz a választási lehetőség és annál inkább különbözőek lesznek az coworking irodák és szolgáltatásaik. A megfelelő hely kiválasztása összetett műfaj, amelyben meghatározó az árazás, a szolgáltatások, a bérlet hosszúsága, vagy a belső design – és természetesen az össz-kényelmi hatás.

A közösségi iroda tagjai nem csak egy helyet bérelnek egy irodában, hanem kapnak egy “csomagot” is, mint például az áramellátás, internet, bútorok, takarítás, és sok más. Így

a tagok megspórolják az olyan hagyományos iroda bérlésével járó tevékenységeket és költségeket, mint az iroda bútorozása, internet szolgáltatóval történő szerződés, és más adminisztratív eljárások. 

Egy közösségi irodában, mindennek könnyen kell mennie. Bejöhetsz megnézni az irodát, és ha tetszik, le is ülhetsz egy helyre és kezdheted a munkádat minden várakozás, több havi letét, vásárlás nélkül.

Nézzünk néhány kulcsfontosságú tényezőt, ami befolyásolhatja közösségi iroda kiválasztását.

1, Lokáció:

A közösségi iroda elhelyezkedése minden esetben alapfeltétel a döntési folyamatban. Ez fogja meghatározni, hogy mennyi időt töltesz majd azzal, hogy odaérj otthonodból.

Ha a munkád nagy részét távmunkaként végzek, akkor az az elsődleges, hogy minél közelebb legyen a coworking a lakóhelyedhez. Így könnyen be tudsz menni, és nem kell sok időt töltened a tömegben / dugóban. Ha viszont rendszeresen jársz az ügyfeleidhez, azt is figyelembe kell venned, hogy milyen messze van az iroda tőlük.

Az iroda címét ne csak az oda-vissza utazások szempontjából vizsgáld. Nézd meg azt is, hogy mi van körülötte! Be tudsz vásárolni hazafele? Vannak kávézók, éttermek a közelben? Ha el akarsz menni ebédelni, van választási lehetőség? És ha egy ügyféllel találkoznál?

2, Közösségi közlekedés

Ha ezt a pontot is figyelembe veszed akkor könnyen megúszhatod az ingázással járó frusztrációt! Nyilván lehet benne valami abban, hogy úgy érzed, elég abból, hogy a napodat a zsúfolt buszon töltöd.

A tökéletes közösségi iroda, az amelyik otthonodtól könnyen és gyorsan elérhető, és az ügyfeleidhez sem nehéz eljutni. A város központjában lévő közösségi irodák sokszor többe kerülnek, de könnyebben megközelíthetőek. A kulcs az helyszín és az ár közötti egyensúlyban rejlik!

3, Költségek+ár-értkarány:

Minek az extra kiadás egy vállalkozás indításakor? Egy coworkingben szuperül lehet költségeket minimalizálni. Ha már van egy vevőköröd, és jó bevételekre számítasz a jövőben is, akkor sincsen sok értelme sokat költeni egy irodára.

Válasz olyan közösségi irodát ami számodra megfelel, és amelyikkel a pénztárcád is egyetért.

Az utolsó dolog amit akarsz, az, hogy a havi bérlet kifizetése stresszeljen. Egy tradicionális iroda ami ugyanazokat a szolgáltatásokat nyújtja, mint egy közösségi iroda, majdnem minden esetben drágább lesz – értsd ezalatt a felszereléseket és a havi költségeket is.

A coworking irodával járó alacsonyabb költségek lehetőséget adnak arra, hogy a megtakarítást a vállalkozásodba fektesd (marketingbe, fejlesztésbe, stb.).

Az olyan felszerelések és szolgáltatások mint az iroda karbantartása, IT támogatás, áram tartalék, bútorok, gépek, légkondicionálás, mind bele vannak értve a közösségi iroda tagságba, így nem kell ezekkel se foglalkozni se külön fizetni.

Scroll to Top