A világ legjobb futballistája, Lionel Messi párizsi szerződtetésének köze lehet egy francia cég rugalmas, közösségi irodákra szakosodott vállalkozásához is. Tényleg a coworking műfajának sikere miatt lett a PSG játékosa az argetin zseni?

Az egész világot sokkolta a hír, hogy több mint 20 év után Messi elhagyni kényszerült Barcelonát. A játékos is sírva búcsúzkodott csapatától. Sokáig azonban nem szomorkodhatott, mert alig 2 nap alatt jött a bejelentés: a francia bajnokság élcsapatához a Paris Saint Germainhez igazolt.

Mindenki előtt ismert, hogy a párizsi klub közel-keleti tulajdonosai, egy arab hercegi családhoz is köthető vállalkozói csoport tagjai dúskálnak a jólétben.

De vajon mi minden kellett még ahhoz, hogy az olaj-billiárdosok egy irodai asztal mellett megegyezzenek Messivel a sztár szerződtetéséről?

Nos, a válasz a francia eredetű, multinacionális vendéglátó- és szállodaipari óriás, az Accor cégcsoportnál keresendő. A világ több mint 100 országában jelenlévő, 5100 helyiséget üzemeltető vállalat tavaly különös ötlettel állt elő: több tucatnyi szállodáját alakította át közösségi irodákká.

Ennek a merész húzásnak talán lehet köze ahhoz a felméréshez is, amely 2020-ban készült, és amely szerint a megkérdezett munkavállalók közül az elmúlt két évben tízből heten gondolkodtak el azon, hogy érdemes változtatni a munkakörnyezetükön.

A közösségi irodák több éves sikeressége rávilágította a szállodaipar egyik legmeghatározóbb cégcsoportját is:

érdemes vonzó és rugalmas, közösségi alapú és kreatív, ugyanakkor hozzáférhető és praktikus tereket létrehozni, amelyek kielégítik a harmonikusabb munka iránti egyre növekvő igényeket.

Mindezt pedig még a koronavírus világpusztító hadjárata előtt ötlötték ki a franciák, akik most ebből is profitáltak, hiszen az általános irodai bezárások és hagyományos munkakörülmények átalakulása közben az Accor sikeresen tudott alkalmazkodni az új munkamódszerekhez.

A moduláris munkaterületek fokozatos szállodái integrálásához egy saját márkát fejlesztettek, a WOJO-t. Az Accor szerint a WOJO missziója nem lehet más, mint úttörő szerepet játszani a kihasználatlan terek új hasznosítása és a munkaterületek hatékonyabb kihasználtsága tekintetében.

A Wojo új lehetőségeket teremt az egyének és a vállalatok számára azáltal, hogy ötvözi a humán és a digitális technológiát, így a munka örömforrásként is értelmezhető a gondosan megtervezett hozzáadott értékek – wellness vagy fitness használat, kedvező gourmet étkezések, közösségi események — miatt.

A legnagyobb európai coworking márkának álmodják meg a WOJO-t, és elég ütemesen fejlődnek: eddig egy év alatt 500 helyet alakítottak már ki két ország (Franciaország és Spanyolország) 5 városának 14 helyszínén. 2023-ra már 900 hellyel kalkulálnak.

Ma pedig Messivel – a glóbusz legértékesebb márkanagykövetével – hirdethetik sokoldalú, nyitott és közösségi irodákra is szakosodott brandjüket.