Mik a legfontosabb szempontok coworking iroda kiválasztásakor? Pár tippet osztunk meg Veletek két részben, hogy olyan közösségi irodát tudjatok választani, amelyek számodra a legmegfelelőbbek! Ez itt a második rész.

Szabadúszó vagy? Elég a home office-ból? Startuppodnak keresel helyet, vagy akár cégednek új alternatívát a hagyományos iroda helyett? A válasz: coworking.

A Világban A Közösségi Irodák Száma Fél Évtized Alatt Több Mint Évi 200%-Al Növekedett. Ma Már Több Mint Két Millióan Dolgoznak Coworkinben.

Minél többen dolgoznak közösségi irodából, annál nagyobb lesz a választási lehetőség és annál inkább különbözőek lesznek az coworking irodák és szolgáltatásaik. A megfelelő hely kiválasztása összetett műfaj, amelyben meghatározó az árazás, a szolgáltatások, a bérlet hosszúsága, vagy a belső design – és természetesen az össz-kényelmi hatás.

A közösségi iroda tagjai nem csak egy helyet bérelnek egy irodában, hanem kapnak egy “csomagot” is, mint például az áramellátás, internet, bútorok, takarítás, és sok más. Így

A Tagok Megspórolják Az Olyan Hagyományos Iroda Bérlésével Járó Tevékenységeket És Költségeket, Mint Az Iroda Bútorozása, Internet Szolgáltatóval Történő Szerződés, És Más Adminisztratív Eljárások. 

Egy közösségi irodában, mindennek könnyen kell mennie. Bejöhetsz megnézni az irodát, és ha tetszik, le is ülhetsz egy helyre és kezdheted a munkádat minden várakozás, több havi letét, vásárlás nélkül.

Nézzünk, hogy az előző részben fejtegetett költségek+ár-értkarány, lokáció és a közösségi közlekedés mellett milyen meghatározó tényezők dönthetnek arról, hogy hol is válassz magadnak közösségi irodát.

4, Rugalmasság:

Kiindulópont, hogy mennyire rugalmas egy közösségi iroda, mind a hozzáférésében mind a kiszámíthatóságban és tervezhetőségben – ugyanis a lehetséges jövőbeli problémákat könnyebben ki lehet szűrni.

Meg kell tudnod, hogy mik a közösségi irodának a nyitvatartási szabályai, hogy mikor mehetsz be, hogy mikor lesz zárva. Biztosan 24 órában nyitva tartanak? És mi van a munkaszüneti napokon, amikor lehet éppen dolgoznál?

Sok közösségi iroda 24 órában nyitva tartja kapuit, de bizonyos szolgáltatásokat nem nyújt a rendszeres munkaidőn kívül.

Bizonyosodj meg róla, hogy az amelyiket te választod biztosítja, hogy bejutsz az irodába amikor szeretnéd – és ha nem akkor az milyen árkülönbséggel járna.

Fontos szempont, ha a közösségi iroda bérletében egy próbaidőszak van, amelyikben felmondhatod a szerződésed külön indíték nélkül. Na meg persze fontos a csapat aki a helyszínt kezeli. A változó igényeid kiszolgálása tekintetében is jó, ha felexibilis a hely: ideálisan elvárható hogy, ha több vagy kevesebb helyet szeretnél bérelni ezt minimális időveszteséggel tudják teljesíteni.

5, Eszközrendszer + felszereltség:

Mindent, amit elvárhatsz egy klasszikus irodától, meg kellene találnod egy ideális közösségi irodában is. Összeírtunk egy pár dolgot amelyeknek mindenképpen szerepelnie kell a szolgáltatások listáján, felár nélkül (vagy minimális felárral):

  • Karbantartás / takarítás
  • Wi-Fi / Internet
  • Nyomtató / Szkenner
  • Biztonsági szolgálat (helyben vagy külsős)
  • Zárható szekrények
  • Fűtés és légkondicionálás
  • Biztonsági áram generátor
  • Büfé (vagy ingyen kávé / tea)

Jó élőben is látni, hogy milyen szolgáltatások állnak majd a rendelkezésedre, és, hogy milyen a hangulat az irodában!

Kis Iroda Bérlése a 13. kerületben

6, Bázisod, az asztalod:

Mindegyik közösségi irodában más, egyéni designal és környezettel találkozhatsz. A coworking fejlődésével, az irodák is minnél jobban megpróbálnak egy egyéni stílust kialakítani, és egyediek lenni.

Győződj meg róla, hogy az iroda szép elemein kívül, az a hely, ahol a napjaid nagy részét töltöd majd, megfelel-e neked.

Mi is jelent az, hogy jó neked a hely? Egy nyugodt környezetet, ahol jól dolgozhatsz de kevesebb interakció van a többiekkel? Vagy az a fontos, hogy minél több emberrel találkozz? Kényelmes a szék amit a tiednek hívhatsz? Túl sok ember van, vagy esetleg túl kevés?

7, Csapatszellem:

Próbálj meg egy kisebb közösségi irodát találni, inkább mint egy nagyobbat, mert a nagy cégekben fix szabályok, stabil döntési szerkezetek, és protokollok uralkodnak. Így, amint egy nem előre meghatározott keretben szeretnél valamit csinálni, nehézségekre számíthatsz.

A kisebb közösségi irodák, bár ügyetlennek tűnhetnek sok szempontból, sokkal megértőbbek szoktak lenni. Ez kifejezetten igaz azokra a helyekre, ahonnan a tulajdonos is dolgozik, vagy részt vesz az iroda ügyvitelében.

Ilyenkor annak a lehetősége, hogy közvetlenül a felelős személlyel beszélj sokat segít, és megkönnyíti a mindennapokat. Ilyen kisebb coworking irodákban bármilyen probléma esetén egyenesen a tulajjal tudsz beszélni, és a tulajon kívül senkit nem érdekel jobban a véleményed!