in Coworking Iroda

A közösségi iroda elhelyezkedése mellett a belső berendezés és a praktikum a másik két meghatározó szempont, amely alapján a bérlők döntenek. Minden közösségi iroda más és más célcsoport igényeit elégíti ki, vannak azonban olyan univerzális feltételek, amelyeknek a versenyképesség érdekében minden hasonló helyiségnek meg kell felelnie.

Mire figyeljünk ha közösségi irodát választunk?

Fény és kényelem

A legfontosabb tényező az iroda által nyújtott kényelem és a világosság. A bérlők gyakran a nap legnagyobb részét az irodában töltik, így elengedhetetlen, hogy mindezt kényelmes, mégis funkcionális bútorok között tegyék. A babzsákok és függőfotelek komfortosak, ám inkább alkalmasak egy társalgóba vagy közösségi helyiségbe, mint munkatérbe. Így az a legjobb, ha az irodabútorok praktikus, strapabíró íróasztalokból és kényelmes, magas háttámlájú, puha ülőrésszel rendelkező görgős székekből állnak.

Egy természetes fénnyel megvilágított iroda sokkal barátságosabb, tágasabb benyomást kelt, mint egy mesterséges világítással rendelkező helyiség. Éppen ezért hasznos, ha sok ablak áll rendelkezésre, az elválasztás pedig falak helyett üvegfelületekkel megoldott. Előnyös, ha a közösségi iroda központja egy nagyobb, fórumszerű helyiség, az elszeparált termeket pedig közvetlenül innen, nem pedig szűk, sötét folyosókon lehet megközelíteni.

Tágas terek és otthonosság

Az általában egyetlen helyiségben kialakított közösségi irodákban a helykihasználás sokkal hatékonyabb, mint egy falakkal szabdalt irodahelyiségben. Előfordulhat azonban, hogy a rengeteg munkaállomás miatt a terem zsúfolt hatást kelt. Ezért hasznos, ha a szoba nagy belmagasságú, hiszen így szorosan egymás mellé állított asztalokkal is szellős, tágas benyomást ébreszt. Festményekkel, bekeretezett fotókkal és élőnövényekkel az iroda otthonossá válik, így a bérlők is sokkal szívesebben járnak be dolgozni.

Praktikus részletek

Az enteriőrön és a kényelmen kívül számos olyan gyakorlati részlet van, amelyek nagyban megkönnyítik a napi munkavégzést, hozzájárulnak a bérlők biztonságérzetéhez, és rendezetté teszik a közösségi irodát. Ezek közül az egyik a kellő mennyiségű konnektor, ami apróságnak tűnhet egészen addig, amíg nincs belőle elég. A bérlők legnagyobb része laptoppal dolgozik, amit napközben hálózatról működtet. Ezen kívül okostelefont, tabletet vagy e-könyv olvasót is sokan szeretnének munkaidőben tölteni. Így fontos, hogy minden munkaállomáshoz több dugalj rendelkezésre álljon.

Ha az összes vezeték az asztalon, az alatt vagy mellette fut, az egyrészt rendezetlen benyomást kelt, másrészt balesetveszélyes. Ezért jó, ha ezek elvezetése az íróasztalon egy nyitható kis fül vagy kábelcsatorna segítségével megoldott. Számos helyen a padlóba építenek felnyitható, közvetlenül a munkaállomás alatt elhelyezkedő konnektorokat. Így nem botlik meg bennük senki, és minden bérlőnek saját, dedikált töltőhely jut.

A laptopokat és más eszközöket sokan szeretik éjszakára az irodában hagyni, főleg, ha munka után programjuk van, így nem egyenesen haza mennek. Ezeket a rendkívül értékes tárgyakat, bármennyire is fejlett az iroda biztonsági rendszere, nem szerencsés egyszerűen az asztalon elhelyezni. Erre tökéletes megoldás a zárható tárolók beépítése, amelyekben minden bérlő kényelmesen és biztonságosan elrejtheti munkaeszközeit.

Egy közösségi iroda kiválasztásánál jó, ha figyelembe vesszük a fenti szempontokat, hiszen a későbbiekben valamelyik fontos tényező hiánya zavaró lehet. A FRoffice tágas, fényes közösségi irodájában a legmodernebb irodabútorokkal, zárható értékmegőrzővel, rendezett belső terekkel és barátságos környezettel várjuk bérlőinket. Mindezt Budapest szívében, a Lehel utca és a Dózsa György út sarkán korhűen felújított műemlék épületben kínáljuk.

Rugalmas bérlési opcióinkról és az irodalátogatás lehetőségéről weboldalunk nyújt bővebb tájékoztatást.

Következő cikkünk: Irodák kisvállalkozásoknak és startupoknak