in Coworking Iroda

A Deskmag első nagy coworking felmérése a coworking irodák működési sajátosságainak is utánajárt. Cikksorozatunk következő részében arra keressük a választ, az év mely szakában jelentkeznek legtöbben a coworking irodákba, mekkora a munkaállomások kihasználtsága, és a bérlők milyen fórumokon tájékozódnak, mielőtt kiválasztják leendő munkahelyüket.

A tavasz és az ősz a két legnépszerűbb időszak irodabérlés szempontjából

A felmérés adatai szerint a legtöbb coworking iroda jellemzően kevesebb munkaállomással működik, mint ahány aktív munkatársa van. Ennek ellenére az asztalok kihasználtsága mindössze 50 százalék körül mozog, így folyamatosan van hely új tagok számára. Ez különösen nyár végén jöhet kapóra, a válaszadók közül ugyanis a legtöbben ekkor döntenek úgy, hogy coworking irodában bérelnek maguknak helyet. Ez összefüggésben lehet a nyári szabadságolások utáni tettvággyal és munkakedvvel, de akár az iskolakezdéssel is. Ez ugyanis hagyományosan egy dolgosabb, nagyobb munkaterheléssel járó időszak kezdetét jelenti még a gyermektelen dolgozók számára is.

A szeptemberi hónapon kívül áprilisban figyelhető még meg egy kisebb jelentkezési hullám. Ezen kívül év elején és a nyár beköszöntével is valamivel többen döntenek úgy, hogy egy coworking iroda számukra az ideális munkakörnyezet. Ez a déli féltekén sincs másként, ami azért is érdekes, mivel ott a szeptember a tavasz beköszöntét jelenti. Ausztráliában és Brazíliában is ekkor jelentkeznek a legtöbben a különböző coworking irodákba, a második helyen pedig azt ezt megelőző augusztusi hónap szerepel.

A munkaállomások fele rendszeresen szabad

Az Enterprise Globale nevű belga think tank által végzett coworking kutatás szerint a legtöbb iroda kevesebb munkaállomással működik, mint ahány bérlője van. Ennek ellenére az asztalok kihasználtsága csak 50 százalék körüli. A látszólagos ellentmondás oka, hogy nem minden munkatárs tartózkodik egyszerre az irodában: 30 százalékuk változatos időpontokban jár be dolgozni, és nem is marad egyszerre hosszabb ideig.

Minél kisebb egy coworking iroda, annál nagyobb a munkaállomások kihasználtsága. A nagyobb helyeken ugyanis gyakoribb a hot desking, így nekik több üres asztallal muszáj rendelkezésre állniuk. Elmondható, hogy a helyek jellemzően 50 százalékos kihasználtsággal működnek, így bőven van hely új jelentkezők számára. A coworking irodák csupán harmada működik 19 vagy kevesebb asztallal. Egy coworking iroda átlagosan 38 asztalt biztosít bérlői számára, negyedük viszont 50-nél is több munkaállomást tart fenn.

Kié a döntéshozatal joga?

A kisebb coworking irodákban kevésbé jellemző a menedzsment és a munkavállalók közös döntéshozatala: jellemzően vagy egyik, vagy másik vállal ebben hangsúlyosabb szerepet. Minél nagyobb egy iroda, annál gyakoribb viszont, hogy közösen próbálnak megoldást találni a munkavégzést érintő ügyekre, vagy ötletelnek különböző fejlesztésekről.

A leghatékonyabb marketing még mindig a személyes ajánlás

A coworkerek 70 százaléka szerint a coworking irodák hatékonyan reklámozzák saját tevékenységüket és a komplett koncepciót. A bérlők 50 százaléka kollégájától vagy baráti körében hallott először arról az irodáról, amelyben jelenleg is dolgozik. Negyedük a nyomtatott vagy online sajtóból értesült róla. A különböző keresőmotorok, például a Google segítségével végzett internetes keresések aránya elenyésző, mindössze 17 százalék. Ahogy azonban a hasonló irodák egyre elterjedtebbé válnak, úgy lesznek képesek egyre hatékonyabban és egyszerűbben felhívni a média figyelmét saját tevékenységükre.

A FRoffice belvárosi, a 13. kerület szívében elhelyezkedő coworking irodájában egyéni munkaállomásokkal, teljes irodarészekkel, különtermekkel és társasági helyiséggel folyamatosan várjuk minden leendő bérlőnk jelentkezését. Az iroda előzetes bejárásához weboldalunkon keresztül foglalható időpont.

Forrás: http://www.deskmag.com/en/global-study-coworking-spaces-169

Tovább a következő cikkünkre (Nemek közti különbségek coworking irodákban)